29Mar/19

TEKMOVANJE ZLATI MAKRON

Učenci sedmih in devetih razredov so imeli pri svojih urah francoščine, pod vodstvom učiteljice Mateje Podlesek, v petek, 21. 3. 2019, in ponedeljek, 24. 3. 2019, sladke minutke.

Izvedla se je namreč prva stopnja tekmovanja »Le Macaron d’or« (Zlati makron). To je tekmovanje v pripravi francoskih slaščic, ki ga vsako leto organizira Francoski inštitut Charles Nodier iz Ljubljane. Na tekmovanju lahko sodelujejo učenci od 4. do 9. razreda, ki se učijo francoščine. Pogoj je, da si izberejo francosko slaščico. Prinesejo jo v šolo, kjer jo oceni tričlanska komisija učencev in učiteljev. Sladice ocenjujejo po naslednjih kriterijih: okus sladice, zahtevnost recepta, videz sladice ter občutek v ustih. Tekmovalci se morajo potruditi tako s pripravo kot tudi z dekoracijo sladic. Na državno tekmovanje se uvrstijo tri najboljše ocenjene sladice s posamezne šole.

Ker so pri nas tekmovale tri slaščice, se vse tri uvrstijo na državno tekmovanje. Do takrat bodo morali sodelujoči napisati še sestavek o sladici, v francoščini seveda.
Tekmovali so: devetošolca Andres Muriente Beran z jabolčno pito oz. tarte tatin in Tilen Gabor z makroni ter sedmošolki Nastja Rebernišek in Sara Perko Gracej s kokosovo rolado.

Učencem želimo vso srečo!

Doroteja Drevenšek

25Mar/19

Šola v naravi 3.razred – Debeli rtič

“Učiiiteljicaaa! Koliko je še do sendvičaaa??”

“Dvaintrideset minut…”

(se ponovi vprašanje) …

“Še sedemnajst minut!”

(se ponovi vprašanje)…

“Še tri minute! Neee, še trideset sekund, tu smo!”

“Ueeeaaaa! Jaaaa! Toooo!”

 

Skratka, tretješolci vas pozdravljamo z nasmeški do ušes, skrivajoč po sobah, z vrečkami čipsa in kokic. Po kratkem ogledu okolice in prvem namakanju v bazenu, je danes, v tem trenutku, čas za kino.

 

 

23Mar/19

Vse najboljše Planica, po pokrajini lepotica, po rekordih kraljica

Naslov prispevka je zmagovalni slogan na navijaškem transparentu, ki so ga ustvarili učenci naše šole v okviru Likovnega natečaja Planica in otroci 2019.
Organizacijski komite Planica v sodelovanju s Slovenskimi železnicami je na ta način nagovoril likovno nadarjene otroke in več tisočim osnovnošolcem Sloveniji ponudil ogled kvalifikacij za finale v SP Planica, ki letos praznuje svojo 50-letnico.
V natečaju je sodelovalo 15 likovno nadarjenih prostovoljcev naše šole, učencev 7. in 8. razredov izven obveznega šolskega programa.
Delo je potekalo skupinsko od nevihte zamisli do končnega izdelka. V procesu likovnega ustvarjanja so si sodelujoči razdelili posamezne naloge (pisava, likovne rešitve razpisanih zahtev …). Nastale zamisli so predebatirali in složno izbrali najustreznejše. Končno je bil izdelan kolaž.
Transparent naše šole je bil izbran med 10 finalistov, dobitnikov nagradnega izleta v Planico, 21. 3. 2019. Vsak od sodelujočih je lahko s seboj povabil še dva prijatelja.
Beri naprej

22Mar/19

Najlepši transparent so ustvarili učenci in učenke OŠ Angela Besednjaka iz Maribora

“Nagrada gre na Štajersko”

Najlepši transparent so ustvarili učenci in učenke OŠ Angela Besednjaka iz Maribora.

Najlepši transparent so ustvarili učenci in učenke OŠ Angela Besednjaka iz Maribora. Foto: Rok Plestenjak

Ni manjkalo niti navijaških plakatov in transparentov, pri katerih so se mladi izdatno potrudili, saj jim je dodatno motivacijo dajal nagradni izbor. Med vsemi prijavljenimi osnovnimi šolami je žirijo najbolj navdušil navijaški plakat osnovne šole, 30 vozovnic za izlet ob koncu šolskega leta v katerikoli kraj v Sloveniji, ki jih podeljujejo Slovenske železnice, so osvojili učenci Osnovne šole Angela Besednjaka iz Maribora.

Na njihovem plakatu je pisalo: “Po pokrajini lepotica, po rekordih kraljica. Vse najboljše, Planica.” S tem so mladi Štajerci posrečeno čestitali 50-letnici Letalnice bratov Gorišek in si prislužili nagrado.

Četrtek je pod Poncami že tradicionalno v znamenju šolarjev. Letos jih je v slovensko meko smučarskih skokov prispelo kar 13 tisoč in pripravilo prvovrsten športni dogodek, ki mu je bilo naklonjeno tudi vreme.

Navdušenje mladih športnih navdušencev v dolini pod Poncami

Navdušenje mladih športnih navdušencev v dolini pod Poncami, Foto: Vid Ponikvar

Sonce je na svetovni dan poezije še bolj razgrelo srca, zvezdniki iz vrst smučarskih letalcev so bili deležni velikega izliva navdušenja, prednjačili so zlasti mlajši lovci in lovke na spominske fotografije in avtograme. Ni kaj, športna poezija, ena najlepših vrlin planiškega spektakla.

Vir: https://siol.net/sportal/zimski-sporti/pahor-planica-transparent-maribor-493293, 21. 3. 2019

21Mar/19

Otroški parlament

OTROŠKI PARLAMENT

V četrtek, 14. 3. 2019, je v prostorih Zavarovalnice Save in ZPM Maribor potekal 29. otroški parlament. Tudi letos smo, kot leto poprej, razpravljali o šoli in šolskem sistemu. Našo šolo smo zastopale Lucija in Lea Rečnik, Maša Živko in Doroteja Drevenšek. Učenke smo izvolili predstavniki šolske skupnosti, ki smo se pod vodstvom Šolske svetovalne delavke Polone Kužner in ob pomoči Nine Divjak, zbirali ob torkih zjutraj ter skupaj obdelali ogromno zanimivih in aktualnih tem ter se pripravljali na regijsko srečanje otroškega parlamenta.

Zbrali smo se ob 8.30, poslušali uvod in se razdelili v skupine. V skupinah, ki so štele okoli 15 parlamentarcev, smo razpravljali o vnaprej določenih temah: šola za življenje, učne vsebine, odnosi v šoli in načini poučevanja. Zveni kot super dogodek ima veliko potenciala, vendar se ga ne izkorišča dovolj dobro. Izvoljeni parlamentarci, se bodo udeležili nacionalnega parlamenta v Ljubljani. Od učencev, ki so parlament obiskali lani, smo izvedeli, da se mladih parlamentarcev ne jemlje resno in da se njihovih idej ne zapisuje, kaj šele da bi se jih obravnavalo ali izvedlo. Je pa tudi za parlamentarce značilno, da veliko naredijo in malo naredijo. To nam je malce znano, tudi iz slovenske politike, vendar to še ne pomeni, da je to sprejemljivo. Sama sem parlament obiskala že lani in govorilo se je o istih stvareh, vidnega napredka od lani pa ni bilo. Mi je pa ta izkušnja dala misliti in se bom sama veliko bolj zavzemala za izvedbe idej, ki sem jih slišala.

Poudarki so bili predvsem na: preobsežni učni snovi, prevelikemu stresu v šolah, medgeneracijskem druženju, sodelovanju med šolami in obnašanju učencev. NPZ ja ali ne? Problem nemotiviranosti učiteljev in učencev so mnogi parlamentarci opazili in ga večkrat omenili. Ta naj bi bil vzrok za neuspešnost velikega števila učencev. Kaj pa privede do nemotiviranosti? Pogosto zgrešen šolski sistem, ki temelji na navadi, ki je v družbi pogosta, želimo biti nekaj kar nismo. Zgledujemo se po najuspešnejših šolskih sistemih, našega prenavljamo, vendar pri tem ne opazujemo naših otrok in okolja v katerem odraščajo. In medtem, ko se naši politiki ukvarjajo z našo delovno dobo in kdaj se bomo upokojili, se zahvaljajoč našemu sistemu veliko število mladih spopada z iskanjem služb, ki jih bodo verjetno še nekaj časa iskali, ker očitno nihče ne bo šel več v pokoj. Vlada se težav loteva na napačnem koncu. Kako jih na to opozoriti in kako dati otroškemu parlamentu večjo vlogo, ker si jo zasluži? Ali je potrebno organizirati kakšen šolski štrajk za prenovo šolskega sistema? Ali je biti mlad in slišan sploh mogoče na kakšen drug način?

Doroteja Drevenšek